torsdag 13 september 2012

Sedan sist...

...har jag varit på springkurs i Nykabi Arbis regi. Vi gjorde en länk i "prat-tempo" till Andra sjön och sedan tillbaka. Tyvärr var bansträckningen katastrofal för mitt knä, för först sluttade det neråt och sedan förstås uppåt. Och det belastar benen mera än om det är platt terräng. Dagen efter hade jag ont i knät bara av att sitta och gå, så det var ju inte så roligt. Nu har jag springpaus i några dagar.

På springkursen fick jag ha min individuella rådgivning med instruktören redan första gången. Hennes råd till mig var att göra mina långpass i saktare fart och mina korta pass i högre fart. Som det är nu gör jag allt i samma tempo. Sedan tyckte hon att jag skulle satsa mera på ren och skär muskelträning då jag går på gruppträningar, eftersom jag får så mycket konditionsträning på egen hand.

Och nu sitter jag och känner mig som en urvriden disktrasa. Gårdagens cykeltur till Nykabi var ingen hit, för jag kände mig svag i benen. Kanske jag har någon förkylning i kroppen eller något, så i kväll har jag bara kurat under filten istället för att njuta av det vackra vädret. Det fanns ju lite planer på att delta i Nedervetilloppet på söndag, men vi får se hur det blir med den saken.

2 kommentarer: