fredag 1 mars 2013

Vallauppdatering

Jag var på besök till vallaboden, där vallachefen Tomas tog sig en titt på båda mina skidor. Peltonen är alltför mjuka för det före som utlovas. Och Madshusen är för skarpa för mig, precis som jag misstänkte. Men han rekommenderade ändå att jag skulle ta Madshusen.

Nu har jag lite "lejdon". Troligen blir det ett bakhalt långlopp för mig igen. Men om man ser lite positivt på det hela, så måste jag vara i grymt bra skick då jag ändå lyckas få hyfsade tider fastän jag inte har något fäste!

4 kommentarer:

  1. Visst e du i grymt bra skick. Du får staka dig igenom. :-) Förstår att du e led då skidorna inte passar. Bättre lycka nästa köp.
    Susse

    SvaraRadera
  2. tyvärr finns det ju inga skidor som passar i alla fören....oberoende var de köps...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, många olika skidor borde man ha! Mina Madshus skidor är kallvädersskidor och fungerar inte så bra i varmare fören. Men något slags fäste borde man ju ha, fastän det är lite varmare, tycker jag i alla fall. Jag har hela tiden misstänkt att skidorna är för styva för mig, och en som kan mycket om skidor och vallning var av samma åsikt. Det var inte meningen att gå ut på någon häxjakt här. Att prova ut skidor är ingen exakt vetenskap, och säkerligen händer det även i många andra sportaffärer att det blir fel.

      Radera
    2. PS. Jag tog bort lite text i mitt ursprungliga inlägg, eftersom några av formuleringarna var lite klumpigt gjorda.

      Radera