söndag 6 maj 2012

Blåsig cykeltur

Det må vara si så där med mitt tränande nuförtiden, men jag är verkligen ingen grannvädersmotionär. I går sprang jag 8 km i regnet och i dag cyklade jag nästan 50 km i blåsten. Efter en del trixande och fixande med cykeln (Tack, Patrik!) begav jag mig till Larsmo. Eftersom jag ville ha medvind på hemvägen vände jag om och cyklade mot Nykarleby istället. Då och då stannade jag och justerade sadeln för att få den perfekta sittställningen. Och plötsligt lyckades det!

Färden mot Nykabi gick i snigelfart, för vinden låg rakt på. När jag kommit till Socklot vände jag om, för jag blev så hungrig och trött. Vägen hem gick betydligt lättare och fortare. Det skulle ha varit intressant att ha en cykelmätare för att kolla vad jag hade för hastighet.

Cuben
Ny damsadel = Inga flera skavsår!

80 mm styrstam istället för 100 mm = Inga sjuka axlar längre.


1 kommentar:

  1. Ja herregud vad det blåste igår, strongt att cykla i den motvinden!

    SvaraRadera