måndag 21 maj 2012

På främmande mark

Ikväll har jag varit på mitt livs första Jaromatch. Det här med fotboll och lagsporter i allmänhet är ju inte riktigt min grej, så jag hade verkligen tagit mig ur min bekvämlighetszon. Jag var mest road av alla expertkommentarer som haglade från läktaren. Många av de som uttalade sig har väl knappt rört en fotboll i sitt liv. Den andra fascinerande grejen var att spelarna (särskilt bortalaget) slängde sig på marken och vrålade av "smärta" genast någon nuddade vid dem. Nåja, 2-0 till FC Lahti blev det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Intressanta iakttagelser.:) Visst är det konstigt att de verkliga experterna sitter på läktaren? Borde inte de vara på planen och spela?:)
    Susse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, faktiskt, så borde publiken få fara ut på planen och visa hur det skall gå till! :)

      Radera