onsdag 11 juli 2012

Ditt och datt

Det märks att det har varit Esse Run ikväll, för mitt inlägg om fjolårets lopp har haft 30 sidvisningar i dag! För mig blev det inget lopp i år, för jag hade typ missat att det skulle vara i dag.

Vi har fått ett paket från Chainreaction innehållandes bl.a. cykelpedaler och antifriktionskräm för cykelbaken (nej, jag skämtar inte). Nu börjar utrustningen vara i ganska bra skick inför långrundan. Ännu saknar jag någon sorts regnjacka.

I går var planen att delta i Cardio Core tillsammans med syrran. Tydligen borde man förhandsanmäla sig på Fitness Club, för passet blev inställt p.g.a. för få förhandsanmälda. Det tycker jag är dåligt. Jag menar, hela idén med ett gym är väl att man skall kunna hoppa på ett pass med kort varsel? Jag gjorde ett tafatt försök till att styrketräna på egen hand, men gav snart upp och for ut och springa istället. Det blev drygt 9 km i ösregnet.

Även i dag var vädret lite för ostadigt för en cykeltur, och jag beslöt mig för att säsongsinviga rullskidorna. Som vanligt var piggarna på stavarna slöa, så jag krafsade mig fram som en katt utan klor. Och vart har armmusklerna försvunnit?! Jag hade ju ingenting att komma med. Det måste bli mera armstyrka hädanefter.

Två arbetsdagar kvar till semestern! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar