söndag 15 juni 2014

Äventyrsdag

I dag blev det äventyrslöpning runt vandringsleden i Fäbodaskogarna. Jag bjöds på vackra vyer, varierande terräng och skönt väder. På de flesta ställen var marken torr, men ställvis var det sumpmark. Mina terrängskor fungerade perfekt. (Rekommenderas att finlöpskorna lämnas hemma).

Jag hade med mig vätskebältet, men vattnet tog slut alltför fort. Över ett klipp-parti var leden ganska dåligt utmärkt, men som tur kom en cyklist och visade mig rätt. Jag fick också dricka det sista av hans vatten, vilket jag var tacksam för. Jakobstad när det är som bäst!

När jag närmade mig Torsviken tog plötsligt ledmarkeringarna slut och jag hade tre vägar att välja på. WTF?! Jag valde att springa åt det håll jag hörde bilar och kom ut någonstans på Fäbodavägen. Eftersom Google maps strulade på telefonen beslöt jag att bita i det sura äpplet och be om hjälp. Jag stoppade en bil och bad honom peka vartåt Torsviken var. Och jo, han flinade. Så då var det bara att springa en knapp kilometer på landsväg till målet. Dryga 21 km blev det idag.

Nästa gång jag springer rutten måste jag ha mera vätska med mig. Nu har jag sytt om min Cykel-Camelbak till en Spring-Camelbak!

4 kommentarer:

  1. oj så härligt det ser ut. Kan det vara något för oss sen i Juli?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Tror det är lite våldsamt att springa hela Utterleden på en dag, så vi kan satsa på Fäboda-vandringsleden istället.

      Radera
  2. Jag anmäler också mitt intresse. :)
    Susse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver upp dig på deltagarlistan :)

      Radera