tisdag 16 november 2010

Simteknikkurs

Ikväll var jag på den första simteknikkursen i frisim. Det var riktigt roligt! Vi gjorde olika övningar med flytbrädan och övade hur man flyter, sparkar, andas m.m. Mitt stora problem är att få andningen att flyta samtidigt som jag skall hålla reda på armarna och benen. Men jag tyckte nog att det började gå bättre mot slutet. Jag måste absolut köpa en simmössa, för håret for i ögonen hela tiden.

Man blir trött av att simma! Så nu ska jag nog äta lite turkisk yogurt framför teven. Lchf-ätandet går förresten bra. Den enda gången jag känner av att något är annorlunda i kroppen är då jag gör någonting riktigt tungt, som att rullskida i Botniahallen. Men annars känner jag mig som vanligt. Magen är inte så där uppsvälld som den brukar vara och blodsocker-häxan kommer inte fram lika ofta längre.

2 kommentarer:

  1. Simkurs...ordet bringar fram minnen; Kantlax, sockergris, limsa, lekar, simning, solsken och bekymmerslöst liv.:)
    Vad duktig du är med dieten. Jag är riktigt avundsjuk, faktiskt. :)
    Susse

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte aldrig riktigt om simkursen i Kantlax. Så det var väl därför jag bara var med ett år och lärde mig hundsim.

    Vet inte om jag är så duktig med dieten. Slänger in lite mörk choklad mellan varven. Inatt drömde jag om att jag åt en massa choklad och det var så gott, så gott!

    SvaraRadera