måndag 22 november 2010

Förra veckans träning

Måndag: Rullskidåkning, 16 km
Tisdag: Simteknikkurs
Onsdag: Vila
Torsdag: Rullskidåkning, 10,8 km
Fredag: Simteknikkurs
Lördag: Vila
Söndag: Stavgång på Öjberget, ca 14 km

Träningstid: 6 h 45 minuter

Det blev tyvärr ingen styrketräning, eftersom jag inte riktigt hann / orkade då jag var två gånger till simhallen. Den här veckan hoppas jag på att få inviga skidorna. Snökanonerna var i full gång på Öjberget, så jag hoppas på det bästa.

Jag vill förresten tipsa om lchf-frukostmuffins, som är bra att ha i kylskåpet då man är lite småhungrig.


Ingredienser

5 ägg
1 dl grädde
1 dl riven ost
1 dl strimlad rökt skinka
1 msk gräslök
salt
peppar


Vispa lätt ihop ägg och grädde. Tillsätt ost, den strimlade skinkan, gräslök, salt och peppar.
Häll upp i 10 pappersformar som placerats i en muffinsplåt. Grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 20 minuter.


Jag brukar byta ut skinkan till bacon och sätta persilja istället för gräslök. Så där annars går det bra med kuren. Min käre make är hemma och har kunnat ta över köksgörat lite (men imorgon åker han igen). Idag fick jag för första gången ett riktigt godissug: turkisk peppar! Sådana gånger är det bra att ha ett tuggummi nära till hands.

4 kommentarer:

  1. Tro´t eller ej, men jag inledde skidsäsongen igår. Nkby, möjligheternas stad. Förvånansvärt bra spår, så jag fick ihop 10 km. Det var skoj, så hoppas du kommer ut i spåret snart.

    SvaraRadera
  2. De va jätte goda muffins =) Borde ha sparat några för tågresan också....

    -patrik-

    SvaraRadera
  3. kanske dax att uppdatera lite? :)

    SvaraRadera
  4. Yvonne: Roligt roligt!
    Patrik: Jag kan baka nya muffins då du kommer hem.
    Maria: Hehe, du har så rätt!

    SvaraRadera