söndag 28 november 2010

Träning vecka 47

Det har tydligen blivet en "en-gång-i-veckan"-blogg det här. Jag har haft lite mycket att göra (svårt att hinna med jobb, träning och hushåll), men jag skall försöka uppdatera lite oftare hädanefter. Den här veckan har varit en återhämtande vecka (jag brukar sätta in en sådan ca var tredje vecka).

Måndag: Vila
Tisdag: Simteknikkurs
Onsdag: Skidåkning i Solf, 10 km
Torsdag: Styrketräning och simning
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Skidåkning på Öjberget, 13 km

Träningstid: 5 h 15 min.

Jag har inlett skidsäsongen! Svärfar hade vallat mina skidor så bra. Det går inte att beskriva hur härligt det var att skida igen! Jag började verkligen bli led på att rullskida i Botniahallen, så snön kom i rättan tid. Men på Öjberget är det nog mest konstsnö. Jag höll mig till de kortare slingorna både i Solf och på Öjberget, eftersom marken tenderar att titta fram i de längre spåren. Och jag har ju inget att andra par skidor att ta till i början och slutet av säsongen. (Sätter till ett par B-skidor på önskelistan till tomten).

Nästa vecka har jag ännu simteknikkursen två gånger, men efter det skall jag nog koncentrera mig mera på skidåkandet. Nu är det bara tre månader kvar till Vasaloppet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar