söndag 27 mars 2011

Denna veckas träning

Jag har inte hunnit blogga så mycket den här veckan, men så här har jag tränat:

Måndag: Vila
Tisdag: Löpning (5km), simning (500 m), vattenlöpning
Onsdag: Styrketräning (75 min.)
Torsdag: Skidåkning (ca 11 km)
Fredag: Skidåkning (20 km)
Lördag: Promenad
Söndag: Skidåkning (30 km)

Total träningstid: 8:53:25
61 skidkilometer (-> 814 km på snö denna vinter).

Jag kan bara konstatera att det här är den bästa årstiden att skida: vackert väder och skare i spåren. Tyvärr tar väl det roliga slut om några veckor, och då blir det dags att försöka få någon styrka i de här spaghettibenen.

7 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket skidåkning, tycker Susse.:)
    Hur kändes länken?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vecka du fick ihop! +2h till 365-utmaningen. Du närmar dig 0-strecket igen!

    Har du funderat nå mer på lämplig cykel ännu?

    SvaraRadera
  3. S: Man måste passa på och skida så länge det går! Länken gjordes enligt Springa/gå-metoden, dvs. 4 minuter löpning, 1 minuter gång. Kändes helt okej.

    M: Jo, det är på god väg mot 0 nu! ;) Cykeln är faktiskt färdigt inköpt. Det blev ett impulsköp av en fjolårsmodell: Nishiki Comp 2010. Har inte riktigt testat den ännu, men jag hoppas den är bra.

    SvaraRadera
  4. Kul med ny cykel! Det där var nog ett riktigt vettigt köp tror jag! Just den typ av cykel jag tyckte du skulle köpa. Bra landsvägsegenskaper men ändå fullt möjligt att cykla på grus.

    SvaraRadera
  5. Vi får hoppas att cykeln är bra! Tänkte att det kanske är lite väl maffigt att köpa en dyr landsvägscykel, då jag aldrig ens har träningscyklat förut. Det är ju i och för sig en herrmodell, men jag konstaterade snabbt att jag är så lång att en dammodell är för liten för mig.

    SvaraRadera
  6. Hej Katarina! Du är duktig du. Jag har bara skidat lite med barnen i vinter. Vore skoj om de kunde bli intresserade av denna sunda sport. De gillar mest att åka ner i backar. Linnea är duktig på att saxa uppåt i alla fall. Jag är glad över att du mår bra av det du sysslar med! Kram A-L

    SvaraRadera
  7. Hej A-L! Hoppas jag också att barnen blir skidintresserade. Ni lär ju ha ett sådant fint skidspår i Larsmo har jag hört. Det var ett par från Larsmo som var med på samma Vasaloppsresa som sade det.

    SvaraRadera