söndag 20 mars 2011

Den här veckans träning

Det var en stund sedan jag sist lade upp min veckoträning. Så här har jag tränat den här veckan:

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Skidåkning på Skogsberget, 16,6 km
Torsdag: Löpning 5,5 km
Fredag: Styrketräning 75 min.
Lördag: Skidåkning på isen, 13,8 km
Söndag: Skidåkning på Söderfjärden, 30 km

Total träningstid: 7:13:10 (nöjd över att jag kom över 7-timmars strecket)
60,4 skidkilometer (-> 753 km skidat på snö i vinter).

Ännu en dag med osannolikt vackert väder! Jag vaknade tidigt och begav mig till Öjberget för att ge Söderfjärden runt en ny chans. Temperaturen var ännu på minussidan då jag var ute i så god tid. Föret var fantastiskt och omgivningarna vackra. Jag skidade genom Stundars och njöt av den mysiga atmosfären. Då jag anlände till Solf elljusspår hittade jag inte fortsättningen på Söderfjärden-spåret, för jag missade troligen en vänstersväng i en nedförsbacke. Jag skidade något varv i Solf-spåret och så vände jag om och åkte samma väg tillbaka till Öjberget.

På hemvägen mötte jag en Vasaloppsbekant, som jag fick bortskvallrat de sista kilometrarna med. Nu är jag hemma, trött och glad efter en lyckad dag i solskenet.


5 kommentarer:

  1. SAMA TÄÄLÄ ONNELLINEN ONNISTUNEESTA HIIHTOPÄIVÄSTÄ !T.ARJA (IHANA ASUA SUOMESSA )

    SvaraRadera
  2. Jo, sådana här dagar visar Finland sig från sin bästa sida :)

    SvaraRadera
  3. Hej muskelsyrran.
    Vilken fin bild!

    SvaraRadera
  4. Hej själv! Tack, bilden tog jag med min telefon.

    SvaraRadera
  5. Du missade inget när du inte kom dig hela varvet runt, den bästa biten är den du skidade.

    SvaraRadera