söndag 3 april 2011

Denna veckas träning

Måndag: Löpning + gång 11 km
Tisdag: Vila
Onsdag: Skidåkning 14,5 km
Torsdag: Gång + löpning 9,8 km
Fredag: Vila
Lördag: Motionscykel + styrketräning 105 min.
Söndag: Promenad 15 km

Total träningstid: 08:09:51

Snön har börjat regna bort här i Vasa, så det kan hända att vinterns skid-km stannar på 828,5 km. I onsdags då jag var och skidade kändes det faktiskt som att det är dags för våren att komma nu, för jag vill börja motionera med annat också.

Det har blivit ganska mycket gång blandat med löpning den här veckan, för jag håller på och förbereder mig inför ett eventuellt "gång-marathon" nästa helg. Överlag har jag tagit det lugnare den här veckan, för jag har känt mig lite trött. Nästa vecka blir det nya tag igen!

10 kommentarer:

  1. Det blir spännande att se om vi får tidtabellerna våra att passa. Omöjligt kan det ju inte vara. Man borde ju planera upp en rutt också, den jag skapade för mååånga veckor sedan går delvis längs grusvägar och det vill man knappast nu då det är så klottigt...

    SvaraRadera
  2. Och jag som tänkte att du skulle springa med mig i helgen!:)
    Sus

    SvaraRadera
  3. M: Jag har inget särskilt inplanerat i helgen, så både lördag och söndag passar för mig. Hur ser ert schema ut den här helgen? Rutten är ju lite problematisk, jo. Funkar inte riktigt att bara ge sig ut och gå på måfå. Men lite klottiga grusvägar har väl ingen dött av? ;)

    S: Ojdå, låter roligt! Men det får nog bli en annan helg om det blir gång-marathon nu.

    SvaraRadera
  4. Lördagen passar inte alls kom jag på för några dagar sedan för då är Mia upptagen men söndagen är än så länge helt öppen!

    Den där rutten jag planerade nångång för länge sen, vet du var den finns? Var det i någon kommentar på din eller min sidan?

    Jo lite klott är absolut okej! Bara man inte blir våt så... Själv tänkte jag ta min 2,1 liters CamelBak som det också rymms lite ätbart i. Och Uffes är väl öppet gissar jag? Mycket annat i matväg finns det väl inte ifall man går Jakobstad - Purmo (plus omvägar) en söndag.

    Förslag på starttid? 9-10 tiden?

    SvaraRadera
  5. Okej, då siktar vi på söndagen, så får vi se! En 9-10-tiden blir säkert bra. Jag tror inte du har lagt upp den där rutten du planerade?

    Uffes är säkert öppet om man blir hungrig. Men jag tar nog med lite mat också.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska transportera min dricka i, för jag har ingen CamelBak. Jag har ett sådant där termosbälte för skidåkning, men det är lite klumpigt att gå / springa med ett sådant. Och så har jag ett springvätskebälte, men dit ryms det bara 0,8 l vätska. I nödfall tar jag en gammal hederlig ryggsäck med en flaska och matsäck i. Jag skulle inte idas köpa något halvbra vätskebälte, för jag tänker ju ändå köpa en CamelBak förr eller senare.

    SvaraRadera
  6. Nä men vad jag råddar... Det är ju först nästa helg Mia är upptagen på lördag så båda dagarna är möjliga denna helg. Men vi siktar lite på att fara en sväng till Vasa i helgen och det är ju egentligen mer lämpligt på lördag i och med att vi tänkt kika lite på någon cykel till Mia. Vi skulle eventuellt hinna efter jobbet på fredag för vi slutar rätt tidigt båda två men om söndag passar för dig så låter det inte alls dumt. Båda dagarna ser rätt bra ut vädermässigt men söndag ser bäst ut.

    SvaraRadera
  7. Det här skulle kunna vara ett förslag:

    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Lotantie&daddr=63.59677,22.76108+to:63.598375,22.7740327+to:63.616363,22.8192772+to:63.5928591,22.8134523+to:63.5460973,22.8937668+to:%C3%96verpurmontie%2FRoute+741&hl=en&geocode=Fa4UywMdiNBaAQ%3BFeJoygMdeE5bASnp6hB3QWmHRjFwAfsJ1kYBEw%3BFSdvygMdEIFbASktA7weaGmHRjGA_-8J1kYBEw%3BFWu1ygMdzTFcASmRRnQDgGmHRjGh1-8J1kYBEw%3BFZtZygMdDBtcASl97bSe3WuHRjERg3sI1kYBEw%3BFfGiyQMdxlRdASlXzUVPmWyHRjFxy_AJ1kYBEw%3BFTyDxwMdjmJfAQ&mra=mrv&via=1,2,3,4,5&sll=63.611032,22.827873&sspn=0.024262,0.110378&ie=UTF8&ll=63.579733,22.895508&spn=0.194314,0.883026&z=10

    SvaraRadera
  8. Båda dagarna passar som sagt, men vi kan ju sikta på söndag.

    Rutten ser bra (men lång) ut. ;) Men kommer vi oss från Överpurmo på något sätt? Patrik jobbar i helgen, så jag är ensam ute på vift.

    SvaraRadera
  9. SÅ roligt he låter, jag å sku vila koma me er! :)

    Inte illa med skidkilometrarna Ina! :)

    SvaraRadera
  10. Du är så välkommen så Jenny! Än hinner du boka flyg! ;)

    SvaraRadera