fredag 25 november 2011

Sportshopping

Undrar vad man hittar för spännande sportattiraljer i Åbo då? Ett absolut måste (men det är ju tråkigt) är nya sockor. Sedan skulle jag behöva en springjacka och vintertights, för jag planerar att springa utomhus i vinter. Ett par nya skidbyxor vore också på sin plats, eftersom det ena paret jag har är för stora och det andra är ganska tunna. Jag går och när en dröm om ett par skateskidor, men det blir nog ett alltför dyrt projekt. Sedan är det ju den där landsvägscykeln man borde skaffa i något skede. Ojojoj, så många drömmar och så lite pengar!

5 kommentarer:

  1. kirjoita Joulupukille ! :)

    SvaraRadera
  2. Vintertights är egentligen inget måste, satsa istället på ett bra underställ (helst i merinoull, för de är mycket bra! Kan fixa via Ullmax åt dig om du vill, ett set kostar 69 € och billigare än så är svårt att hitta). Vintertightsen är bara margniellt tjockare än vanliga tights och jag anser att de börjar vara för kalla redan vid den temperatur vi har nu. Satsa alltså på en jacka (skidjacka!) och ett bra underställ!

    SvaraRadera
  3. A: Tror det är lite för dyra klappar att önska sig av tomten!

    Johanna: Tack för tipsen! Det blev så att jag hittade ett erbjudande på en springjacka, springtajts och springhandskar för 50 €. Jackan och handskarna var jättebra, men tajtsen var jag inte så nöjda med. Jag får alltid så varmt då jag springer, så det funkar inte riktigt med skidjacka för mig. Tycker det är bäst med underställ, tunn tröja och springjacka på vintern.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är stor skillnad på skidjackorna. De jag har är från odlo och är inte speciellt tjocka, utan funkar bra att springa i (trots att jag får rätt så varmt jag också, eller i alla fall svettas jag mycket :)), men om du har en skidjacka av samma typ som min sambo har så förstår jag att du inte vill springa i den (hans är liksom mycket mer fodrad). Bra erbjudande du hittade! Var hade de så fina erbjudanden? Vilket märke var det på kläderna?

    SvaraRadera
  5. Det är nog skillnad på skidjackorna, jo. Vissa är ju tunna med lufthål och kanske gjorda för dem som skidar lite fortare. De funkar säkert bra att springa i. Jag har en softshelljacka och en tjockare vindtätjacka, men båda är nog av det tjockare slaget.

    Det var på Stadium jag hittade erbjudandet och märket var Soc. Nu i efterhand misstänker jag att de hade erbjudandet bara för att de ville bli av med de taskiga springtajtsen ;)

    SvaraRadera