söndag 20 november 2011

Simningssöndag

Jag var nära att svänga om och åka hem då jag sökte en parkeringsplats utanför simhallen i förmiddags. Det var smockat med bilar överallt, men det visade sig att de flesta människorna var inne i Tellushallen.

Jag är riktigt nöjd med dagens simpass, för jag crawlade 1750 meter på en timme. Farten var väl inget att jubla över, men jag tycker jag börjar få bättre kläm på tekniken. Jag har märkt att det går bäst om jag andas vart tredje simtag, dvs. turvis från höger och vänster. Om jag andas bara från höger tenderar jag att förlita mig mera på höger kroppshalva. Jag försökte också få in mera kraft i simtaget som jag gör under vattenytan, för det som man viftar ovanför vattenytan är inte lika viktigt. Krokrörelsen som man skall göra med armen under vattnet lyckas jag inte få till. Rytmen i simningen störs av att jag inte vågar göra en kullerbytta och vända vid kanten. Så den rädslan borde jag försöka övervinna härnäst.

Efter simningen var det så där lagom kul att gå omkring och se ut som en koala, för simglasögonen ger mig enorma märken runt ögonen. Beror det månne på att simglasögonen är billiga eller har jag dem för hårt spända?

Det verkar vara svårt för mig att få ihop mera än fem träningstimmar per vecka nuförtiden. Men kosten tycker jag att jag har lyckats bättre med den här veckan, så förhoppningsvis har jag fått stoppat viktökningstrenden.

4 kommentarer:

  1. ja ang koalan så sir jag likadan ut. jag tror e beror på hur man har dem på å hur spänd banden ji. men liite bjuder vi på :)

    SvaraRadera
  2. Bra utveckling på simfronten, tycker syster S. :)

    SvaraRadera
  3. mycke jobb el. har d träna så mycki att d int händar skriv blogg mera!? :)

    SvaraRadera
  4. Pernilla: Precis!
    S: När ska du börja simma då?
    Maria: Tja, vet inte vad jag ska skylla på. Lathet kanske? ;)

    SvaraRadera