lördag 28 april 2012

Perfekt cyklingsdag!

Min cykel är fantastisk! Efter att jag ändrat på sadelns inställningar började det kännas mycket bättre i axlarna och jag kunde njuta av färden. Jag cyklade till Kokkola i det vackra solskenet och hade medvind hela vägen. Från Öja och framåt hade de inte sopat cykelvägen, så då fick jag trängas på landsvägen med bilarna. På tillbakavägen gjorde motvinden förstås att det gick lite långsammare.

Som perfekt avslutning på cykelturen svängde jag in till Strandis, där mitt jobbs idrottsförening bjöd på rökt lax och sallad åt dem som cyklade dit. Har jag sagt hur mycket jag gillar mitt jobb? 69 km på Cuben blev det i dag. Härligt att få inviga cykelsäsongen på det här sättet!

6 kommentarer:

  1. Låter härligt dedär =)

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du gillar din cykel. Bra jobb har du!:) Susse

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag hade motvind till Nykaabi jag men fick ju det bästa till sist .. trodde jag .. men då började det hällregna istället! haha! vårfeelis!

    SvaraRadera