måndag 13 augusti 2012

Stjärnrundan

Efter att jag deklarerat på bloggen att jag skall springa Stjärnrundan, började jag kolla i min träningsdagbok på jogg.se. Aj då, under den senaste månaden har jag avverkat bara fyra springpass, varav ett gåggingpass. "Det här blir tungt", suckade jag.

Och ack så rätt jag hade: 7,5 km som aldrig ville ta slut! Jag hängde på syrran och Maria och sprang över hälften av rundan med dem. Men sedan höll jag på att storkna och fortsatte i en lite humanare takt. 00:40:03 kom jag i mål på och med tanke på omständigheterna är jag nöjd med den tiden. Kilometerfarten var 5:20, vilket är lite sämre än vad jag hade i Spring för livet, men där var det heller inte lika kuperat.

Nu måste jag fara ut och springa lite oftare, för Botnialöpet är om fem och en halv vecka. Hur ska jag orka springa 16 km?! Men före det skall Nykarlebyloppet cyklas!

5 kommentarer:

  1. Kul att du var med. Och tänk att du fick massor med löpteknik-tips också. Helt gratis.:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Botnialöpet nästa nu då! Men då får du nog älga iväg på egen hand :) Undrar om del 3 av löpskolan kommer efter Botnialöpet ;)

      Radera
  2. Hi hi. Ja, det kan hända att del tre kommer då. Alldeles efter målgång. Då man uppskattar det som mest.:)

    Jag borde anmäla mig, förresten...

    SvaraRadera
  3. Jamen he gick ju bra :) Int har du na ti funder över inför Botnialöpet. Do har så bra löpsteg så he flyter nåo bara på he :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åmen tack! Jag får nog sakta ner farten lite om jag ska orka hela vägen.

      Radera