fredag 12 april 2013

18,2 km på ren envishet

Förkylningskänningarna hade avtagit, så efter jobbet begav jag mig till Vestersundsby för att samla in mina sista kilometrar. Det fanns mycket snö kvar, men eftersom det var + 8 grader varmt var spåret så sugande att det knappt gick framåt. Jag fick en flashback till Vasaloppet, men där behövde jag förstås inte staka i nedförsbackarna.

Det var inte många pinnar i spåret och de andra nöjde sig nog med ett varv eller två. Till sist gjorde jag ett ärevarv inne på stadion, för jag var inte säker på vad jag behövde exakt för sträcka för att uppnå 1000 km. Det skulle vara lite snopet att komma hem med 200 meter för lite, liksom. Men väl hemma kunde jag konstatera att jag fått ihop 1000,6 km i vinter. Tummen upp för det!

4 kommentarer:

  1. Målet uppnått alltså med god marginal :) Nu regnar det till julafton då o så börjar en ny skidsäsong. Hälsn. optimisten (a.k.a. Yvonne)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Nä, nu är det solsken fram till julafton då snön kommer!

      Radera
  2. Bra kämpat! I nästa år sätter vi 1200km som mål, eller hur :)

    Peter

    SvaraRadera