fredag 31 december 2010

Träningsåret 2010

Så här såg 2010 ut för mig: 262 träningstimmar, 1041 skidkilometer (inkl. rullskidåkning), 568 springkilometer.

Träningsåret 2010 har varit roligt på alla sätt och vis. Jag upptäckte skidåkningen och genomförde mitt livs första långlopp (BotniaVasan 53 km). Jag började rullskida, och lyckades i höst rullskida ett halvmarathon. I september sprang jag 30 km och kom i mål med livet i behåll. I vinter har jag dessutom bekantat mig lite med frisim. Det skall bli spännande att se vad 2011 för med sig för utmaningar! Åtminstone BotniaVasan, Vasaloppet, Botniacyklingen och Lidingöloppet står på programmet.

Gott nytt träningsår önskar jag er alla!

5 kommentarer:

  1. Spännande med Lidingöloppet! Vasaloppet, Stockholm Marathon, Lidingöloppet m.fl. är väl evenemang man förr eller senare måste ha med på "CV:n"... ;)

    Vad tror du om en gemensam utmaning för 2011? 365 träningstimmar! Jag har åtminstone tänkt utmana mig själv med det men då räknar jag med jobbpendlingen på cykel som trots allt rör sig om en hel del. Kanske inte 100 timmar men helt klart mer än 50. Sen kommer min Century-A-Month-utmaning att producera ungefär 100 timmar den också. Det skulle ju vara kul att peppa varandra lite.

    SvaraRadera
  2. Hyvää Uutta vuotta täältäkin ! mun saldo 2010 hiihto 517,5 pyöräily 1059 km ja sAUVAKÄVELY 362 KM YHT.1938,5 KM TYYTYVÄINEN MINÄKIN ! T. ARJA

    SvaraRadera
  3. M: Och en svensk klassiker borde man ju absolut genomföra också!

    Ojdå, 365 träningstimmar är ju lite mera än de 262 som jag har skrapat ihop i år. Och en timme varje dag! Men eftersom jag älskar utmaningar, så är det klart jag hänger på! Det är ju lättare att komma sig ut och träna då också, då man har ett konkret mål. Vi får ju rapportera saldot åt varandra då, lite då och då! Bra initiativ! :)

    A: Imponerande saldo! Hoppas det blir en bra skidvinter så att vi får ihop många skidkilometer.

    SvaraRadera
  4. Arja: Det var inte illa! Hoppas 2011 blir lika bra!

    Katarina: Kul att du hakar på! Jag har satt in ett litet stapeldiagram på bloggen min som jag kommer att uppdatera varje fredag under 2011. Men jag börjar året med noll timmar raklång i soffan i Purmo. Magafar eller inte, det visar sig men någon tårta är jag inte sugen på... Men jag hoppas jag blir frisk snabbt för nu har jag klurat ut hur årets första Century ska se ut: http://ridewithgps.com/routes/250392 och jag vill cykla nu!

    SvaraRadera
  5. Så tekniskt avancerat med stapeldiagram! Får se hur jag börjar sköta min rapportering. Troligen sätter jag in någon lista till höger i bloggen.

    Hoppas du återhämtar dig från magsjukan snart. Inte alls roligt att drabbas av sådant. Men du är väl pappaledig nu så att du kan ta igen träningen sedan?

    Det var en ordenlig runda du har planerat! Vi får hoppas att det relativt milda vädret håller i sig så att du kan ge dig ut på rundan snart. Skall bli intressant att läsa din redogörelse på bloggen sedan.

    SvaraRadera