lördag 18 februari 2012

Inför Fäbodaloppet

Som det ser ut nu ställer jag mig på startlinjen i morgon och skidar Fäbodaloppet. I dag har Patriks pappa satt race wax och grundfäste på skidorna. Själva fästvallan med de olikfärgade burkarna fixas på plats i morgon. Det utlovas mellan -4 och -5 grader och blåsigt. Snöfallet förväntas börja runt lunchtid. Det är en riktig utmaning som väntar, med andra ord. Jag försöker vänta mig det värsta (igensnöat spår, isiga skidor, mjölksyra), så kanske jag blir positivt överraskad sedan.

Jag har pastaladdat ett par dagar nu, men jag måste säga att jag är lite besviken. Jag tycker att blodsockret sjunker jättesnabbt mellan måltiderna och plötsligt kan jag bli vrålhungrig. Så jag återgår nog till fettuppladdning inför Vasaloppet sedan. Om jag ska äta kolhydrater verkar potatis fungera bättre för mig.

Kom för allt i världen ut och heja, om ni har vägarna förbi Jakobstad (ifall ni inte tänker skida själva förstås)! Starten går kl. 11, men när jag kommer i mål vågar jag inte riktigt uttala mig om. Nu kör vi!!!

2 kommentarer:

  1. På tal om att ladda - råkade läsa det här och tänkte på dig:
    http://sparkibaken.se/kostrecept/at-ratt-infor-tjejvasan/

    SvaraRadera
  2. Det var intressant läsning! Det gör mig mer övertygad om att jag inte behöver pastaladda, för det kändes inte alls bra i kroppen. Hmm, kanske man borde spåna in sig mera på det här med superfood...

    SvaraRadera