onsdag 8 februari 2012

Vilodag igen

Så tar vi en vilodag igen, fastän den behagliga temperaturen skulle tillåta en skidtur. Men jag måste väl så småningom börja vila inför BotniaVasan.

Vad uppladdningen beträffar vet jag inte riktigt hur jag skall gå till väga. Eftersom jag inte äter så mycket kolhydrater i vanliga fall undrar jag vad som händer om jag börjar häva i mig en massa pasta. Blir det en superuppladdning, så att jag får en extra boost av alla kolhydraterna? Eller förstör pastan hela den här grejen med att kroppen skall ta sin energi från fettlagret? Och hur skall jag göra med sportdrycken under loppet? Jag har på känn att jag börjar må illa om jag dricker för mycket av den sötsliskiga drycken, men jag vet inte hur långt jag klarar mig på blåbärssoppa och buljongvatten. Och tänk om jag får en energidipp och måste ha energi snabbt. Skall jag köra på powerbars eller russin?

Ja, det finns många saker att fundera på denna vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar