söndag 8 december 2013

Helgens träning

Eftersom vi ville skida i ett riktigt skidspår i går, begav vi oss till Lappfors. Enligt GPS:en var spåret 2,4 km långt, vilket inte är så mycket kortare än vad de har uppdraget i Vuokatti.

Det kändes jätteroligt att skida igen, men uppförsbackarna var lite väl brutala så här i början av säsongen. Det var svårt att diagonala där det var brant och dessutom kändes det som att lungorna skulle spränga. Det blev med andra ord en del saxande med pustpauser. 15 km fick jag ihop, och det var jag väldigt nöjd med.

I dag kände jag mig frestad att fara till Vestersundsbyn, för nu har de plattat till snön. Men så tänkte jag att kanske det är bäst att inte vara alltför ivrig med tanke på skaderisken. Det blev en 15 km:s löptur istället. I vinter tänker jag försöka bibehålla löpformen, så att jag inte måste börja från noll i vår sedan.

2 kommentarer:

  1. skitpomfritt! 15 km? hahaha jaa, jag va en 9 km för 2 veko sedan. Sedan he har jag bara liga på soffon me Cora brevi ;) Stackarn ha havi ett fult sjupt sår på tassin så hon har måsta ha skor å krage på. Så mitt tränas har fåji vänt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att det är lättare att springa 15 km än att skida 15 km, men det var det den här gången. Hoppas Coras tass börjar bli bättre, så att ni kan ge er ut på vägarna igen.

      Radera