söndag 18 december 2011

Inte riktigt, men nästan!



Jag lyckades nästan med att få ihop åtta träningstimmar den här veckan. Nu blir det att sätta i en högre växel de två sista veckorna!

I dag har jag provat på något nytt, nämligen hundgågging. Så länge min hund Lucas levde var jag ofta ut på promenader med honom, men jag provade aldrig på att springa. I och med att mamma och pappa är hundvakter åt min brorsons hund Bella, tog jag ut hunden på en gåggingtur. Det blev inte så mycket springande, för Bella var så ivrig och drog jättemycket och skulle stanna och lukta på allting. Pappa var också med, och han hade ett betydligt enklare jobb som fick leda lilla hunden Pepsi. I slutet tycker jag gåggingen började flyta på riktigt bra, för då var Bella så trött att hon inte orkade dra längre.

Sedan for jag ut och sprang lite på egen hand i snösörjan (hundarna blev besvikna över att inte få följa med). Jag var t.o.m. ett varv på Storsandsbanan, men där blev min fötter genomblöta.

Det skulle ju ha suttit fint med en bild på hundarna här, men jag hade fullt sjå att hålla mig på benen i halkan, så det blev ingen bild. Ordentligt hundsjuk blev jag i alla fall, det är en sak som är säkert!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt med en hund till som heter Pepsi :) Mina föräldrars veteterrier (som blir 1 år nu på nyårsafton) heter också Pepsi :) Men någon hund som heter Muffins har jag ännu inte stött på, trots att min Muffpuff är över 4 år.

    SvaraRadera
  2. Vad påråkat att de heter lika! Pepsis kompis hette Max, men han dog tyvärr. Så nu har brorsan hundarna Pepsi, Bruno och Bella. Muffins är ett skojigt namn! Jag måste nog också börja fundera ut vad min hund ska heta (och vilken ras det ska bli), för jag blev riktigt hundsjuk.

    SvaraRadera