fredag 2 december 2011

Jakten på träningstimmar

Träningskläderna var nedpackade i väskan förra veckoslutet då vi var till Åbo, men de blev inte ens använda. Vi hade så späckat schema med shopping och restaurangbesök, att jag inte ens hann tänka på någon träning. Träningssaldot förra veckan blev alltså ynka 3:15. Men en jätterolig helg var det ändå! Det blev lite sportshopping. På Stadium hittade jag en Soc springjacka, vintertights och springhandskar för 50 €. Jackan och handskarna var jättebra, men tightsen var alltför låga i grenen och hade inget band i midjan.

Nu är det operation skärpning på gång gällande träningen, för 365-utmaningen ligger i farozonen. Jag har räknat ut att det måste bli drygt 8 timmar träning per vecka i december för att jag skall klara det.Den här veckan borde det lyckas, för jag är redan uppe i 5:15. Men då har jag också haft möjlighet att jobba kortare (läs: normallånga) dagar den här veckan, för första gången på två månader.

Den här veckan inleddes med den traditionella måndagsspinningen med efterföljande BodyPump. Jag överträffade mig själv och vågade lägga på lite mer vikter. Benövningarna har blivit lite lättare att genomföra, kan jag meddela. På onsdagen blev det en lång gåggingtur på spånbanan. Eftersom knät protesterar om jag springer för långt i gången, blev det ganska mycket gång. I dag hade jag tänkt gå på BodyBalance för att stretcha ut benen, men passet blev inställt. Så då blev det rodd, styrketräning och crosstrainer istället.

Den senaste tiden har träningspassen inne i veckorna varit en timme långa, men nu försöker jag förlänga dem till en och en halv timme. Om jag skall komma igenom Vasaloppet utan svordomar i vinter året måste det bli betydligt flera långlänkar. Det är ju trots allt mindre än 100 dagar kvar! Om vi nu får någon snö att skida på...

2 kommentarer:

  1. Ensiviikolla tulee lunta ,JEE ! :)Varmaan ne laittaa sinne heti keinolunta nyt jos pakkaset jatkuu.A

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas det! Nu är det bara 3 månader kvar till Vasaloppet.

    SvaraRadera