söndag 4 december 2011

Söndagsseg

Eftersom jag ägnade mig åt lite välbehövligt julpysslande och -handlande på lördagen, blev träningen förlagd till kvällen istället. Jag begav mig till Nykarleby spånbana. Först tog jag ett varv runt 7 km:s banan med de långa stavarna. Marken var frusen, det var kallt i luften och jag hade nästan för lite kläder på mig. Stavgång är tråkigt, tycker jag. Andra varvet var betydligt roligare, för då skippade jag stavarna och sprang istället.

Jag vet inte om det beror på underlaget eller skorna, men den här gången fick jag inte lika sjukt knä. Jag kände mig stark i kroppen, fastän banan är kuperad. Efteråt fick jag fara till min syster och umgås. Jag tycker att min syster kunde bli kvitt sin elaka förkylning, så att vi kunde träna tillsammans igen!

I dag hade jag tänkt fara till simhallen, men det känns inte riktigt som en simhallsdag i dag. Jag känner mig lite seg, så jag måste nog vila några timmar till. Det kan hända det blir Spinning och BodyPump istället. Det verkar som att morgondagens traditionella pass uteblir för min del p.g.a. teaterbesök.

1 kommentar:

  1. Känslan är alltid bättre i Nykaabi. Så enkelt är det bara. Bygg hus här i stället =)

    SvaraRadera