onsdag 6 februari 2013

Formtoppning

Min formtoppningsstrategi inför BotniaVasan är följande: Redan förra veckan minskade jag ner på träningsmängden och försökte istället öka tempot. Tempoökningen lyckades inte, men passen kändes tyngre i alla fall.
Ikväll har jag gjort ett s.k. idiotpass, dvs. ett kort pass med maximalt flås. Tack vare blixtföret och en god dagsform lyckades jag skida 10 km på 34:45! Jag hade en kilometerfart på 3:28 (vanligen ligger jag på 4:10 då det är bra före). Så nu kan jag vara ganska nöjd med mina framsteg den här vintern, hur det än går på söndag.
Nu tänker jag vila fram till loppet. Jag kanske cyklar till jobbet, men det är allt. I morgon börjar jag tanka energi. Till frukost blir det bacon och ägg, mitt hemliga vapen!

3 kommentarer:

  1. Det var snabbt skidat!
    Sus

    SvaraRadera
  2. Oj skit vilken fart!!!

    Med ditt hemliga vapen går det snabbt i spåret :)

    SvaraRadera
  3. Mamma mia! Du upphör aldrig att imponera. Du är min idol :-)

    SvaraRadera