torsdag 14 februari 2013

Så var man anmäld då!

Jag är anmäld till Vasaloppet om två veckor. Hur gick det här till? Vi tar det från början. Anledningen till att jag i går ens fick reda på att jag seedat mig till femte startledet i Vasaloppet, var en annan Jakobstadsbo. Han kontaktade mig på Facebook och tackade mig för draghjälpen i BotniaVasan. Tack vare att han inte släppte mig ur sikte, lyckades han seeda sig till femte startled med några sekunders marginal, sade han. VAAA, femte startled?! Genast surfade jag in på Vasaloppets hemsida och kunde konstatera att gränsen för att komma in i femmans startled var 3.55. Min tid var 3.54.45. Tänk att de skulle lätta på seedningsgränserna just i år då jag inte ska vara med!

Tidigare på kvällen hade jag hört att Larsmo IF har en ledig plats i sin buss, men att de skulle vara tillbaka först på tisdag. Och jag måste vara på jobb på tisdag p.g.a. månadsskiftet. Efter seedningsbeskedet skickade jag ett mejl åt Göran Holm och frågade om han har några lediga platser på sitt plan. Resan är dyr, men då skulle jag i alla fall vara hemma natten till måndag. Och vilken lycka: han hade två lediga platser! Efter att ha frågat om ledigt från jobbet bestämde jag mig för att slå till. Så nu skall jag tydligen skida Vasaloppet då! (Och ännu igårkväll hade Göran en ledig plats kvar, ifall någon annan är sugen).

Jag tror det här kommer att bli riktigt lyckat, för nu har jag inte behövt stressa över det här hela vintern. Nu kan jag ta det hela lite mera med en klackspark. I år ska jag se till att fokusera på skidglädjen och bara njuta!

Och vad lär vi oss av det här? Jo, det lönar sig alltid, alltid att spurta i slutet, för du vet aldrig vart det för dig!

I år får jag starta två led längre fram än ifjol!

4 kommentarer:

  1. Jeii va kul!!!! å ännu ett år ska jag hejja fr soffan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du står i starten nästa år! :)

      Radera
  2. Härligt! Ska hålla tummarna för dig igen! H. Laila m/s Viking Grace

    SvaraRadera