söndag 2 maj 2010

En vinglig färd

Ett par timmar efter att jag köpt mina rullskidor och Patrik hade fixat mina stavar i sommarskick, tog jag rullskidorna på en liten provtur. Så här ser alltså skidorna ut med bindningarna på (men alla har väl sett dem redan efter att jag har sprungit runt i bygden och stolt visat upp dem):



Vi begav oss iväg mot Sundom, där de har en ganska bra cykelbana. Min käre make var med som moraliskt stöd och fotograf.

Skidorna kändes ganska vingliga, vilket gjorde att mina fötter blev fort trötta. Och så var det ju det här med att komma sig rakt framåt då, vilket inte var helt lätt.



Nästa gång måste det ju gå lättare!

2 kommentarer:

  1. Härligt med nya utmaningar, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Snart går det nog som smort ska du se! Fina skidor.

    Susse

    SvaraRadera