onsdag 26 maj 2010

Korsholmslöparen, deltävling 2


Den andra deltävlingen i Korsholmslöparen, Solfbanan 6 km, är avklarad. Jag överlevde och lyckades förbättra min tid från förra deltävlingen med ca 10 sekunder, fastän banan var minst sagt backig! Jag är också nöjd över att jag höll ganska jämn fart genom hela loppet. Det var inte så hemskt att starta först som jag trodde. Egentligen var det ganska skönt att slippa "ivägruset" i början. Nu var det bara jag och Rurik samt två knattar. (Jag sprang förresten om Rurik i slutet, hehe). Patrik var med som fotograf och moraliskt stöd.

Jag tog det ganska lugnt i början, eftersom jag visste att det var en tung bana och dagsformen inte var den bästa. Första varvet gick helt okej, men sedan andra varvet gjorde mjölksyran entré! Jestas, vad jag var slut i benen! Två tjejer i min tävlingsklass sprang om mig, så då jag kom i mål tryckte en funktionär en medalj i handen och sade: "Tredje plats". Och det fattar jag inte för jag hade absolut inte tredje bästa tiden. Så jag antar att man fick placering enligt vilken ordning man kom i mål, och inte enligt vilken tid man hade. Kanske ett sätt att muntra upp alla som vanligen kniper Jumboplatsen? Nästa tävling kan jag inte delta i, för då är vi på semester.

Det var ett jätteroligt lopp i alla fall. Jag måste åka till Solf och springa på den där banan regelbundet, för där kan man ju inte få annat än bra kondis!

Och nu: pizza som belöning!

6 kommentarer:

  1. Wow! Duktigt jobbat! Ser jättefint ut där. Vore kul att komma dit o träna lite med dig.
    Susse

    SvaraRadera
  2. Jepp! Det var en riktigt fin bana som ger bra träning. Susse, du måste komma hit någon gång så kan vi ta en runda.

    SvaraRadera
  3. Fint jobbat Ina! Kram från Lotta S.

    SvaraRadera