söndag 23 maj 2010

Träningsveckan som gått

För en gångs skull är jag riktigt nöjd med den gångna träningsveckan.

Aktiv träningstid 07:20 uppdelat enligt följande:
2 rullskidpass, totalt 23,7 km på drygt 2 h.
1 kombinationsträningspass med 6 km cykling till och från motionsslingan samt 6,4 km löpning i ganska hög fart.
1 styrketräningspass, 1,25 h.
1 återhämtande promenad 5,5 km.
1 långpass på 17 km och 2 h, där jag sprang 55 minuter av tiden och gick stavgång resten.

Långpasset var riktigt lyckat, då jag varvade stavgång med löpning och kunde hålla nere pulsen samtidigt som det var tungt. Molnträsket fick åter igen stå till tjänst med sina förträffliga grusvägar. Min plan är att utöka springsträckorna vart efter, tills jag orkar springa riktigt långt (om benen tillåter).

Idag har jag tränat med min syster i Nykarleby; hon sprang och jag rullskidade. Det gick riktigt bra att rullskida på landsvägen. Jag kom på en lysande idé: i sommar skall jag rullskida från Nykabi till Monäs! Och kanske från Jeppis till Överpurmo! Men då måste jag nog skaffa ett rejälare vätskebälte, för bältet jag har nu räcker inte till för längre träningar.

På onsdag är det dags för den andra etappen i Korsholmpslöparen och den omvända jaktstarten (där jag startar först, men det är inte en bra sak)!

I övrigt blir det en ganska lugn vecka, för nu börjar nedvarvningen inför semestern. Nästa söndag åker vi till Kreta två veckor! :) Springskorna skall nog med i kappsäcken, men jag känner absolut inget tvång att träna. Man får ju ganska bra träning också om man går Samariaravinen (16 km) eller åker på cykelsightseeing. Och plask i poolen skall absolut inte underskattas som träningsform!

6 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har. Du är duktig, både på att blogga och sporta! Härligt också med semester på Kreta, trevlig resa! Det skulle vara skoj att träffas, kanske i sommar?

    SvaraRadera
  2. Å kom ihåg att trän biceps!! elo va e triceps... hmm... ;)

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa! kram Susse

    SvaraRadera
  4. Ulrika: Tack! Skulle vara jätteroligt att träffa er alla i sommar! Och till hösten kanske man får hälsa på i ert hus? ;)

    Pernilla: Jepp, he vaar mytchi åv han träningen vi poolen! :)

    Susse: Tack!

    SvaraRadera
  5. Åh, ravinen ser häftig ut. (Visst är det den som är på bilden?) Ha en fantastisk resa!

    SvaraRadera
  6. Jo, det är ravinen på bilden. Tack, vi ska roa oss kungligt!

    SvaraRadera