tisdag 28 september 2010

Så många sporter, så lite tid!

I flera veckor har jag iakttagit de duktiga simmarna i simhallen och tänkt att det där vore allt något! Idag konstaterade jag också att det egentligen är ganska roligt att simma. Problemet är att jag inte har någon egentlig simteknik att tala om, mera än att jag flyter. Nu har jag fyllt i en intresseanmälan på Vasa simsällskaps hemsida om att få delta i en simteknikkurs. Tydligen ordnar de bara kurs om tillräckligt många fyller i en intresseanmälan. Så vi får hoppas att även andra går i samma tankar!  Ett steg närmare Iron man eller Ö till ö? Nåja, så roligt skall vi väl ändå inte ha det! ;)

5 kommentarer:

  1. Simning är något jag är riktigt ointresserad av. Men jag antar att det är för att jag har så dålig teknik. Just nu räcker det med cykling och löpning för min del. :)

    Köpte en bok i Stockholm: How To Run av Hugh Jones. Den verkar vara ganska grundläggande men det är det jag behöver. Till sommaren blir det marathon, du hänger väl på? ;) Eller kanske du inte ska springa så långt på asfalt?

    SvaraRadera
  2. Oj, jag vill också på simteknikkurs, men inte i Vasa...

    åsa

    SvaraRadera
  3. Matias: Men simning behövs om du ska göra en Iron man! :) Ska kolla upp boken du köpte. Alltid kul med lästips! Hmm, marathon. Har du redan siktat in dig på något särskilt lopp? Vet inte om mina ben håller att springa så långt på asfalt, nej. Men i alla fall skall min syster och jag vara med i Lidingöloppet (30 km) nästa höst, och det lär vara så kuperat att det är lika tungt som ett marathon.

    Åsa: Kanske det ordnas någon simteknikkurs i Jakobstad också?

    SvaraRadera
  4. You´re sticking to the plan! :) Du o jag, syrran. Du och jag.

    SvaraRadera