onsdag 19 januari 2011

Ångar på i skidspåret

Igår blev det en ofrivillig vilodag, eftersom jag idiotiskt nog körde fast på en oplogad parkering bredvid skidspåret. Efter mycket grävande, dragande, gasande och skuffande kom jag äntligen loss. Stort tack till Erica och Ricki samt till de två okända skidåkare som hjälpte mig loss! Om det inte vore för er, skulle jag nog ha fått ringa efter bärgningsbilen. Till de andra skidåkarna som bara skidade förbi utan att låtsas se något: Karma is a bitch.

Ikväll tog jag igen de förlorade kilometrarna i skidspåret, och skidade 20 km på Skogsberget. Jag provade för skojs skull att hänga på en som brukar ånga på i Vasas skidspår, och till min glädje hängde jag med bättre nu än i början av säsongen (en stund i alla fall). Jag började prata med henne och pinsamt nog visste jag inte vem hon var, fastän hon sade sitt namn. Jag googlade henne då jag kom hem och det visade sig att hon fått väldigt bra placeringar i BotniaVasan och Vasaloppet. Min point är: hon gav mig en komplimang! Hon tyckte att det såg bra ut då jag skidade och att hon hade undrat vem jag var. Och så ville hon veta vad jag hette så att hon kunde kolla mina resultat i efterhand. Det där lever jag nog länge på... :)

5 kommentarer:

  1. Va kul! Komplimanger är alltid kul att få, speciellt som du fick det av någon som är riktigt duktig!

    Hu då! Känner att BotniaVasan närmar sig! Jag har fortfarande inte fått ihop mer än 15,67 km... Det är av högsta prioritet att jag kommer mig ut på en 10 kilometers runda i helgen!

    Började lite fundera på ett litet projekt. Att helt enkelt gå marathonsträckan nån dag. Det borde väl gå på en 6 h plus nåt butiksstopp. Så här till exempel:

    http://tinyurl.com/42point2

    Är det nåt som skulle vara intressant att haka på eller fokuserar du på skidningen? Dessutom är ni kanske inte norrut så ofta...

    SvaraRadera
  2. Oj, vad kul! Så duktig du är! Tänk om jag inte hänger med längre...fast jag skejtar.

    Susse

    SvaraRadera
  3. M: Komplimanger är roliga att få. Det är ju inte därför man tränar, men det är ju uppmuntrande att höra att alla timmar man sätter ner på att svettas ensam i skogen ger resultat.

    Kanske du borde hitta ett lite längre skidspår så att du får samlat ihop fler kilometer? Finns det några andra nära där ni bor? I alla fall jag tycker det lätt blir lite tråkigt att åka runt samma slinga hela tiden.

    Oj, en rolig utmaning igen! Och inte vilken sträcka som helst, utan en väldigt intressant sträcka! Om du tänker genomföra projektet ganska snart tror jag nog att jag måste tacka nej. Tiden fram till Vasaloppet känner jag att jag bör spendera i skidspåret. Men efter Vasaloppet är jag öppen för dylika utmaningar igen! Vi kommer norrut ungefär varannan helg.

    S: Du är nog fortfarande dragaren i skidspåret, så på den punkten har det inte ändrat något!

    SvaraRadera
  4. Ja vi får se när marathongången blir av. Åtminstone blir det inte förrän jag har cyklat i februari och då är ju Botniavaasan så nära och efter Botniavaasan är behöver jag säkert vila upp mig lite och då är det ju inte speciellt länge tills jag ska cykla i mars och då är det ju plötsligt Vasalopp så vem vet, kanske det blir först sen nångång efter det. Det skulle vara roligt med en gemensam utmaning (till).

    Och på tal om utmaningar så ligger vi ju bra till träningstidsmässigt så här långt. Jag är till och med riktigt på slutrakan med januaritimmarna känns det som, under 3,5 h kvar. Jag samlar minsann träningstid nu med cykelkärran och syskonvagnen.

    Testade förresten vilopulsen igår kväll då jag satt i soffan och blev positivt överraskad att den som minst var 43. Borde testa en morgon och se om den till och med kan vara runt 40 då? Helt soffpotatis kan jag ju inte vara längre?

    SvaraRadera
  5. Vi får se hur det blir! Jag hakar absolut på om du går marathongången efter Vasaloppet, för det skulle vara jätteroligt!

    Jo, hittills går det ju bra med 365-utmaningen och särskilt för dig. Vet inte hur du bär dig åt ;) Hur många gånger per vecka tränar du? Är det mest cykling som gäller eller? Jag tänker börja öka på mina långlänkar på helgerna och hoppas på att få fler timmar till saldot på det viset. Jag har jobbat lite övertid i januari, så på vardagskvällarna hinner / orkar jag inte göra längre pass.

    Åhå, vilopuls runt 40? Det är verkligen bra. Börjar låta som elitnivå :) Jag har faktiskt ingen aning om vad min vilopuls är. I somras tror jag den var lite över 50.

    SvaraRadera