söndag 2 januari 2011

Träningsutmaningen 2011

I ett tidigare inlägg efterlyste jag en träningsutmaning av något slag (något rejält att bita i). Nu har jag fått en! Matias undrade om jag ville haka på utmaningen att försöka få ihop 365 träningstimmar under 2011. Det behövdes inte många minuters funderande innan jag beslöt mig för att anta utmaningen. Det är ju just något sådant här jag behöver för att hålla mig motiverad och kunna öka träningsmängden! Kul dessutom att peppa / bli peppad av en likasinnad!

Jag tror jag behöver en del ordentliga "projektdagar" för att det här skall gå ihop. Jag skall skida, springa och cykla långlänkar lite oftare. I sommar skall jag också försöka dra några motionstriathlon på egen hand (och förhoppningsvis tillsammans med andra i "Mallagrund triathlon" som äger rum i sommar).

Ni kommer att kunna följa med på bloggen hur många träningstimmar jag skrapar ihop. Med jämna mellanrum uppdaterar jag antalet timmar under "365 träningstimmar under 2011" i balken till höger. Även Matias uppdaterar sina träningstimmar på sin blogg.

Det här ska bli roligt! :)

3 kommentarer:

  1. Det blir nästan tipaton 2011 om ni ska hinna träna 1h per dag i genomsnitt :)

    Lycka till!

    Toni

    SvaraRadera
  2. Ska du kanske hänga på utmaningen, Toni? Skulle passa bra ihop med din andra utmaning för 2011 ;)

    SvaraRadera