söndag 23 januari 2011

Träning vecka 3

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Skidåkning på Skogsberget, 20 km
Torsdag: Skidåkning i Solf, 16 km
Fredag: Vila
Lördag: Skidåkning på Öjberget, 30 km
Söndag: Skidåkning i Nykarleby; 15 km

Total träningstid: 07:02:13.
81 skidkilometer (-> 347 km skidade på snö i vinter).

Den här veckan har det blivit ganska mycket skidåkning i kuperad terräng, så nästa vecka blir det att ta itu med parstakningen. Och så måste jag absolut hinna till gymmet en gång också.

Idag var jag till Nykarleby och skidade och jag kunde än en gång konstatera att de har utmärkta skidspår där. Jag hade nästan lite svårt att slita mig därifrån, för så bra var det.

4 kommentarer:

  1. Så blev man förkyld då igen... Så nu har du alla chanser att komma ikapp träningstimmarna. ;)

    SvaraRadera
  2. Neeej, dålig tajming för en förkylning! Vi får hoppas att det går snabbt över. Vad bra att du har några träningstimmar till godo i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vågade min ut på ett en snabb promenad igår och det gick rätt bra. Verkar vara en rätt lindrig och snabbt övergående förkylning lyckligtvis.

    Du kommer väl ihåg att ha vilodag idag? Viktigt viktigt...

    SvaraRadera
  4. Vad bra! :)

    Jo, nu är jag verkligen behov av vila. Jag har dragit en del tuffa träningspass de senaste dagarna.

    SvaraRadera