lördag 8 januari 2011

Jag kunde bara inte låta bli...

Nytt år, ny skiddräkt. Det blev en soft shell Craft jacka och ett par One Way-skidbyxor från Mysports. Tunna och med tajt passform, precis som jag ville ha! Jag har redan testat dräkten och den kändes jättebra.


Poserar framför spegeln med nyförvärven (modebloggandet kommer inte att bli en vana, tro mig).

Jag ska bara köpa en mössa och en halsduk (ni vet en sådan där tubliknande trasa som man kan dra upp om det börjar blåsa i nacken), och sedan bojkottar jag sportbutikerna ett tag framöver. Mitt bankkonto tackar mig.

Idag begav jag mig åter till Molnträsket, med hopp om att spåret på isen skulle vara uppdraget efter nattens snöfall. Men det enda de hade att erbjuda var ett skoterspår som folk hade skidat i. Skidspåren i skogen var i för bedrövligt skick, för det var massvis med snö. Det var först i slutet av träningspasset (igen) som jag hittade ett något så när okej spår. Vi får hoppas på bättre spårlycka imorgon.

2 kommentarer: