måndag 28 februari 2011

Nu börjar uppladdningen

Nu börjar det bli för sent att få bra kondis till Vasaloppet, så nu får det vara färdigt skidat. 586 km på snö och ett par hundra kilometer på rullskidor har det blivit. Jag har återhämtat mig efter förkylningen, och det känns bra i kroppen. Under de kommande dagarna kommer jag att vila och äta, för jag lär ju nog ta ut mig ordentligt på söndag ändå.

Tidtabellen för de närmaste dagarna ser ut så här: Imorgon kör Patrik skidorna till svärfar, som sätter blå paraffin på skidorna.Resten av vallningen görs på plats på lördag. På onsdag skickar jag iväg skidorna och väskorna med bussen. På fredag morgon flyger jag till Mora. Svärmor Arja åker med buss på torsdag, medan Patrik och svärfar Peter åker med bil. Nästa år kanske vi åker alla tillsammans och bor i samma stuga! Som det är nu bor jag i Sälen, Arja i Mora och Patrik och Peter mittemellan! ;)

8 kommentarer:

  1. Oj hjälp vad spännande att du är inne på Vasaloppsveckan nu! Det ska bli väldigt spännande att läsa hur det gick sen. Hur är det riktigt, finns mellantider och sånt live på nätet eller?

    SvaraRadera
  2. Å Hejjarklacken finns i Replot :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till. Vi kommer att spana efter dig i TV. Hälsa till mig! :)
    Susse

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Vi ska också heja på dig från soffan :)

    SvaraRadera
  5. Så klart ensi vuonna vuokrataan oma mökki ja ollaan koko Vasaloppets veckan där :)Aika hassua että ollaan kaikki eri paikoissa nähdäänköhän edes toisiamme ? ONNEA SINULLE ! toivoo Arja

    SvaraRadera
  6. Tack allihopa! Nu börjar det bli spännande!

    Matias: Mellantiderna borde ploppa upp vartefter på www.vasaloppet.se under Resultat. Mitt startnummer är 17472.

    Arja: Lycka till till dig också! Hoppas vi ses där! Jo, nästa år ska vi vara med i flera lopp på Vasaloppsveckan.

    SvaraRadera
  7. ....ja mun numero 18861

    SvaraRadera