torsdag 10 februari 2011

Sista startledet på BotniaVasan

Nu har startlistan för BotniaVasan kommit, och till min besvikelse har jag satts i den fjärde och sista startgruppen. Jag hade hoppats på att min tid från ifjol skulle räcka för att komma med i startgrupp 3, men min tid var ca 15 minuter för dålig. Nu blir det att vara ute i god tid och sätta skidorna i kö i spåret så att man inte är ut sist från startområdet, vilket jag nästan var ifjol. Det är jobbigt att hålla bra fart i början då det är fullt med tanter som skidar fyra i bredd och inte förstår att lämna vänster spår ledigt för dem som vill skida om. Nåja, det är väl bara att försöka göra det bästa av det. På det här sättet bränner jag inte slut på allt krut i början i alla fall :)

5 kommentarer:

  1. Jag e på rätta ställe :):)

    SvaraRadera
  2. Pitää huutaa niille akoille pari s ja p alkavaa sanaa ! :)

    SvaraRadera
  3. Nog är väl jag också egentligen på rätta stället. :) Jag skulle inte alls hänga med i farten i treans grupp. De borde ha fem startgrupper. Det står i tävlingsinfon att man inte får ropa "Ur spår" åt någon! :)

    SvaraRadera
  4. Mycket märkligt, jag är också i sista gruppen! Man tycker ju att fjolårstiden skulle ha räckt till åtminstone startgrupp 2? ;)

    Jag är nog rätt säker på att mina skidor är lite för hårda för mig. Då jag testade igår så är det riktigt på håret att de blir helt nedtryckta mot golvet på mitten då jag lägger hela vikten på en skida. Snudd på så att man kan röra ett A4-papper lite. Men men, det får duga i år. Jag kan ju köpa nya sen på rea. De jag har nu kostade 55 € - 70 % rabatt = 16,50 €!

    Dessutom skulle jag egentligen vilja ha längre stavar. Jag tror de är 145 cm så de BORDE vara rätt okej längd men de känns korta tycker jag. Är 178 cm lång. Men int köper jag ju nå nya stavar heller nu innan söndag...

    SvaraRadera
  5. :) Nästa år är vi säkert i första startgruppen!

    Det var verkligen billiga skidor. Kanske det blir ett par nya på rean i år? Patrik har lite samma problem med för hårda skidor, men det kan hända han skulle låna sin pappas.

    Jag är 177,5 cm lång och har 150 cm långa stavar och de känns som rätt längd för mig. Men det är väl ganska individuellt vilken längd på stavarna man föredrar. Om det är kuperad terräng har jag läst att man kan ha lite kortare stavar.

    SvaraRadera