onsdag 15 juni 2011

Skodilemma

Historien om springskorna fortsätter. Kl. 8.00 ringde budkillen från DHL och meddelade att han skulle leverera paketet från Chainreaction om några timmar. Det bör väl inte tilläggas att han väckte mig...

Då paketet äntligen kom konstaterade jag till min besvikelse att skorna var en halv nummer för små! Jag har alltid haft storlek 40 i Asics-serien, men det gäller tydligen inte längre. Tur i oturen, så har min syster lite mindre fötter än jag och hon ville köpa skorna av mig för hon tyckte att de var bekväma. Jag var väldigt glad över att bli av med skorna, och jag hoppas att hon blir nöjd med köpet.

Men nu står jag åter igen utan springskor och välgörenhetsloppet Spring för livet är på fredag. Jag vet inte om jag skall springa i mina gamla Asics Nimbus som är helt utan dämpning vid det här laget, eller i mina Nike Dual Fusion som är så lätta att jag mest använder dem som promenadskor. Eller så far jag till sportaffären och köper ett par nya. Om man köper skor från nätet får man så mycket bättre skor för samma peng, men jag vet inte om jag vågar köpa från nätet flera gånger. Måste fundera lite...

4 kommentarer:

  1. Din syster är SÅ nöjd med de nya skorna. Man liksom studsar fram med dem. Min springkompis tyckte att jag började ta längre steg.:)
    Tack tack, jag är nöjd och glad.
    Gissa vem.:)

    SvaraRadera
  2. Jag har int beställt löpskor fr näte ännu. Tänkt att jag måst no prov för säkerhettskull i en affär. Så i går va jag å prova, 38 va nästan för passli å 39 kändes för stor i tårna, jag hadd knappt me tid så jag måst far å pröv dem en teel gang....
    Men jag ji glad att jag int har beställt samma nr som förr för e verkar ha ändra no på tejje nya stl.... tyypisk tå man tråodd man sko få dem billian

    SvaraRadera
  3. Susse: Vad bra att du är nöjd med dem! Så att det inte blev ett grisen i säcken-köp för dej också! :)
    Pernilla: Asics har ju halva storlekar också, så kanske 38,5 sku vara passlig åt dej då?

    SvaraRadera
  4. jo 39 är halvan större än 38, men han va lite stor i tårna....

    SvaraRadera