söndag 12 juni 2011

Denna veckas träning

Måndag: Vila
Tisdag: Cykling Jakobstad-Nykarleby-Jakobstad, 49,4 km
Onsdag: Löpning på Storsandsbanan, 8 km
Torsdag: Vila
Fredag: Cykling Jakobstad-Monäs, 46,5 km
Lördag: Löpning på Storsandsbanan, 11 km
Söndag: Cykling Monäs-Jakobstad, 46,5 km

Total träningstid: 8:36:07 (nu börjar det likna något)

Vilken osannolik värmebölja! Jag har njutit i stora drag, eftersom jag har haft möjlighet att vara vid villan. Cykelturen från Jakobstad i 30 graders hetta gick bättre än förväntat, för det fläktade friskt på cykeln. Här kommer några ögonblicksbilder från helgen:


Paus i Nykarleby på väg mot Monäs. CamelBaken är behändigt instoppad i en liten större ryggsäck.


En välförtjänt kaffekopp efter den långa cykelturen i hettan.


Den klassiska solnedgångsbilden anno 2011!

De träningsrelaterade projekten den närmaste veckan är att fixa nya piggar till rullskidstavarna, prova de nya springskorna (om de kommer) och ta reda på varför cykelkedjan skramlar så då jag trampar. Dessutom skall jag göra upp ett mera nyanserat träningsschema som inkluderar intervallträning. Nu är det snabbheten som skall utvecklas, för uthålligheten har jag redan tränat upp ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar