tisdag 14 juni 2011

En flashback till gångna tider

Dagens intervallöpning var en flashback till skolåren, då jag hade riktigt taskig kondition. Då när pulsen flög upp till 190, benen kändes som spaghetti och det susade i öronen. Precis så kändes det i dag också. Urrk, jag hatar att springa fort! Men det måste ju börja gå lättare då man har plågat sig själv så här några gånger? Eller?

Efter att jag kom hem märkte jag att DHL hade varit här och försökt leverera mina skor från Chainreaction. Då jag kollade upp paketets status på nätet stod det "Delivery attempted - consignee premises closed". Men ändå står det Vasa som stad? Imorgon skall jag häcka hemma hela dagen och vänta på mitt paket.

2 kommentarer:

  1. Intervallträning är det som ger nåt. Börja med ganska korta intervaller och inte för många. Öka sedan på lite varsamt så där. Hälsningar din PT Sus

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det väl nog så att det bara är genom intervallträning som man blir snabbare. Jag gjorde 5 st. 3 minuters intervaller, men nästa gång gör jag nog kanske 1-2 minuter. Det blev lite väl tungt då spånbanan dessutom är lite kuperad.

    SvaraRadera