lördag 4 juni 2011

Nya skor



Efter diverse benkrämpor måste jag nog börja inse att mina Asics Nimbus inte längre är springdugliga. Det är bara att bita i det sura äpplet och köpa nya springskor. Eftersom jag sedan tidigare är bekant med Asics skomodeller men inte vill bli helt ruinerad, beslöt jag mig för att göra en chansning och beställa ett par skor från Chainreaction. Samma skor skulle ha blivit lite billigare från Start fitness (samt sockor med på köpet), men jag har beställt från Chainreaction förut och vet att det fungerar bra. Det blev ett par Asics Cumulus 12, som kan ses lite som Nimbus småsystrar. Vi får hoppas att det var ett lyckat val, för annars får jag väl sälja skorna vidare.

Igår cyklade jag från Överpurmo till Jakobstad. Idag blir det säsongspremiär för rullskidorna!

5 kommentarer:

  1. Kul att du är på gång! Sträckan Överpurmo - Jakobstad är rätt passlig längd egentligen, det tar liksom inte FÖR länge.

    Spännande att köpa skor på nätet! Nå det är snudd på så jag skulle våga köpa Asics på nätet vid et här laget, man börjar liksom veta vilken storlek som gäller.

    SvaraRadera
  2. Jo, det var en riktigt passlig sträcka. Det kändes lyxigt då det inte var ett enda trafikljus ;)

    Det blir intressant att se vad som kommer med posten. Jag vet ju att storleken är rätt, men jag har inte provat årets modell av Cumulus. Ifjol provade jag den, och då kändes den helt bra. Har du redan köpt dina Nimbus?

    SvaraRadera
  3. Tror förresten jag skjuter upp rullskidpremiären till en mindre blåsig dag ;)

    SvaraRadera
  4. skåda ett fö bjönen bara! hörd att di siit ein i fossbyjji å !

    SvaraRadera