lördag 18 juni 2011

Gårdagens Spring för livet

Gårdagens välgörenhetslopp Spring för livet i Vörå var ett välarrangerat lopp på en 8,47 km rolig bana. Man sprang mest på små grusvägar, vilket passade utmärkt för mina känsliga ben och uttrampade springskor. Det var drygt 300 förhandsanmälda, men jag vet inte hur många som sist och slutligen var med. Stämningen var i alla fall på topp och jag träffade flera bekanta som jag inte sett på länge.

Jag sprang tillsammans med min syster och hennes kompis. Eftersom vi var så sent ute, hamnade vi längst framme i startledet (hur logiskt är det?). Av någon anledning fanns det ingen startnummer för mig att hämta ut, så jag fick en handskriven nummerlapp.

Vi sprang på i helt lagom fart. Jag var nöjd så länge pulsen låg under 180. Min syster ville springa tillsammans med sin kompis, så då det var 2 km kvar så sprang jag lite i förväg. Känslan i kroppen var bra, men i slutet orkade jag tyvärr inte hänga med i Ingelas spurt! Jag kom i mål på ca 44.08, vilket jag är helt nöjd med.

Det blev sist och slutligen ett riktigt bra lopp för min del, fastän jag var så trött på dagen att jag måste ta en tupplur. Nu är jag faktiskt lite sugen på att delta i något annat lopp snart.

  
Bilden som var på den fina medaljen man fick vid målgången. Tack till arrangörerna för en lyckad kväll!

5 kommentarer:

  1. Jakob-åttan? Jag måste få revansch på de gråhåriga tanterna och den 80-åriga farbrorn som sprang förbi mig.:)
    Susse

    SvaraRadera
  2. Hehe! Tja, just Jakob-åttan lockar inte, för banan är så olidligt tråkig. Jag måste fundera på saken. Skulle nog vilja springa ett lopp med dig snart!

    SvaraRadera
  3. Kommer ni på kuniledslöpet? Jag håller på som bäst å bearbetar C så han ska komma med mig :)

    SvaraRadera
  4. Tack för draghjälpen i fredags. Hoppas det lyckas bättre med dethär skoköpet!

    SvaraRadera
  5. Kuniledslöpet låter onekligen lockande, för den där banan var ju nog rolig (men tung). Det är ganska långt till Kuni bara (måste spara lite på bensinen). Måste fundera på saken.

    Tack själv! Jag hade nog fullt schå att både prata och hänga med i ditt tempo! :)

    SvaraRadera