söndag 16 oktober 2011

Ett kombipass som heter duga

Tänk att det blev vackert väder även denna helg! I går på förmiddagen skyndade jag mig i väg på ett rullskidpass, innan dagens övriga program med tjejerna började. Det blev drygt 15 km på Larsmovägen. Visst var jag lite trött efter löpningen dagen före, men det var ju helt andra muskler som arbetade nu.

Därefter var det shopping och tjejkväll som gällde. Ett besök på Amarillo med efterföljande chipsfrosseri slutade för min del med att jag blev så törstig att jag inte somnade före en 5-tiden på morgonen. Jag ångrade att jag hade tryckt i mig all den där onyttiga maten, för jag mådde nästan fysiskt illa. Detta kunde dock inte stoppa mig från att genomföra dagens kombipass. Min syster ringde och försökte locka med mig på en springtur, men eftersom jag har flängt runt halva världen den senaste veckan, ville jag hålla mig närmare hemknutarna.

Jag begav mig till Edsevö för att testa om det gick att älghufsa i slalombacken. Backen var lite oländig, men det gick ganska bra om man sprang bredvid liften. Pulsen steg genast, och det kändes att höftböjarmusklerna och tricepsen fick arbeta ordentligt. Jag hufsade drygt en halvtimme.


Sedan slängde jag stavarna i bilen och begav mig ut på en löptur på vandringsleden, som är 6 km. Tyvärr blev jag genomvåt om fötterna då jag skulle ta mig igenom vassen. Det kom vatten ända upp till fotknölarna. Jag försökte springa igenom banan så fort som möjligt, så att jag skulle få byta till torra sockor och skor. Resten av stigen var riktigt vacker.


Efter detta bytte jag hastigt om till skidmundering, flyttade bilen närmare landsvägen käkade ett äpple och hoppade på rullskidorna. Jag stakade på de fina cykelvägarna i Edsevö, mot Kållby och Bennäs. Vid det här laget började jag bli ganska trött, men jag lyckades ändå få ihop 12 km. Det är länge sedan jag har gjort ett sådant här tungt långpass, så jag är riktigt nöjd. I natt kommer jag nog att sova gott!

3 kommentarer:

  1. Inget litet pass! Härligt att du får med så mycket naturupplevelser också.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Låter inte alls speciellt lätt det där!

    SvaraRadera
  3. Mia: Gäller att passa på att vara ute i naturen så länge vädret tillåter.
    Johanna: Tack! Det var nog ganska tungt, för jag har slarvat med långpassen på sistone.

    SvaraRadera