onsdag 13 juli 2011

Återhämtad?

Att jag börjar ha återhämtat mig efter söndagens cykling märktes på eftermiddagen då jag nästan klättrade på väggarna av otålighet. En timmes rullskidåkning gjorde susen! Lite tyngre än vanligt var det, men det gick nog bra.

Det jag älskar med vår nuvarande lägenhet är att man bara kan ställa sig på rullskidorna direkt utanför dörren och börja staka. Cykelvägen ligger så nära. I Vasa fick jag alltid ta bilen för att hitta en lämplig startplats.

Nu måste jag börja packa inför resan, för vi åker imorgon bitti. Ha en fortsatt trevlig träningsvecka!

4 kommentarer:

  1. Du skrev tidigare att du håller på med lchf dieten. Hållit på länge? Tycker du det funkar bra i samband med träning? Jag har till och från provat men orkar inte träna alls lika bra utan kolhydrater, specillet högintensiv träning som att springa lopp. Ha en skön resa.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag och min man började med lchf i november. Min man har gått ner över 20 kg tack vare dieten! Själv gick jag ner typ 1 kg, som jag har gått upp igen. Nuförtiden äter vi inte strikt lchf, utan vi äter lite bröd, frukt, mörk choklad (och glass och bulla ibland). Jag tycker att jag har mycket mera energi då jag äter mera fett.

    Men det fungerade inte så bra för mig heller att lämna bort kolhydraterna helt. Jag fick helt tunga och stumma ben då jag tränade, men det gick över då jag ökade på kolhydraterna lite. Dessutom fick jag ibland konstiga magkramper då jag hade ätit strikt lchf och plötsligt åt för mycket av någonting. Så en gyllene medelväg verkar fungera bäst för mig.

    SvaraRadera
  3. Ja och sen i vinter så kan du ställa dig på skidorna direkt utanför dörren och börja staka. Näääästan i alla fall... ;)

    Jo nu ska jag komma med ett litet förslag. Nu använder du kanske Blogspot på svenska så du får översätta själv. Klicka dig in på "Settings", sen "Comments" och klicka i "No" på "Show word verification for comments?". Det är så mycket enklare att skriva kommentarer då... ;) Sen OM du faktiskt börjar få spam så är det ju bara att slå på det igen.

    Och "Mitt fönster" vi trivs fortsättningsvis riktigt bra i er lägenhet! :)

    SvaraRadera
  4. Väntar med iver på vintern och det nya skidspåret.

    Tack för tipset! Jag stängde av verifieringen nu, så nu är det bara att kommentera på!

    SvaraRadera