tisdag 12 juli 2011

Budgetshopping!

Inför semesterresan har jag sökt efter en billig ryggsäck, som skulle lämpa sig för heldagscykelturer. Med andra ord en bekväm ryggsäck, dit man kan sätta en vattenbehållare samt annan packning. Det blev en Retki-ryggsäck från Halpa-Halli för 12 € (samma ryggsäck kostar 18,90 € på Prisma). Hålet för drickslangen var placerat lite för lågt ner, så jag satte ett gummiband över en bärremmen, så att drickslangen skulle hamna på rätt plats. Helt okej för 12 €!


Jag tittade också på en ganska praktisk hydration pack (dvs. en liten ryggsäck inkl. en vattenbehållare) från Karhu. Vattenbehållaren var 1,5 liter och ryggsäcken kunde utvidgas till 6 liter tack vare en dragkedja. Denna finns på Halpa-Halli för 24,90 € (hittade tyvärr ingen bild på nätet). Det är förstås inte samma kvalitet som Camelbak eller något liknande märke, men om man vill komma lite billigare undan är den ett helt okej alternativ.

3 kommentarer:

  1. Biltema lär ha någon variant av "Camelbak" men kvalitén lär inte vara den bästa. T.ex. hade en av cyklisterna som cyklade Vättern på sub7 en otestad sådan som han fick slänga precis innan start (på grund av att den läckte) och klara sig på två flaskor istället...eller hur det nu var.

    SvaraRadera
  2. Jag hade tidigare en Platypus jag var nöjd med. Men jag hade ingen ryggsäck, bara vattenpåsen och slangen och sen fick den hänga med i vanlig ryggsäck.

    SvaraRadera
  3. Ajdå, billigt är inte alltid bra! Bara ibland...

    SvaraRadera