onsdag 21 april 2010

Mina nya älsklingar


Beskåda och beundra mina nyinförskaffade älsklingar: Asics Nimbus-11. Nej, jag kunde förstås inte vänta till rean, utan plötsligt insåg jag att jag absolut inte kunde leva en enda dag till utan nya springskor. Jag vet, jag lever i ett beroende. Men jag lovar dyrt och heligt att jag inte skall köpa fler springskor den här sommaren. Det har jag också lovat min käre make, som är väldigt tolerant inställd till min "shopaholicism" gällande sportprylar. Jag har redan varit på jungfrufärd med skorna, och de kändes riktigt bra att springa i! Konditionen hade däremot inte blivit bättre, fastän skorna kändes sköna.

De nya skorna kommer väl till pass i den kommande träningen inför Korsholmsstafetten som går av stapeln 13.5. Jag gick och lovade min arbetskompis att jag skulle springa en sträcka i deras motionslag. Det skall bli väldigt roligt, men jag är lite nervös för hur det kommer att gå med tanke på att jag inte har sprungit så mycket den senaste tiden. Hoppas mitt vänstra ben pallar för trycket.

Nu skall jag gå och lägga mig, men jag tänker faktiskt inte sova med skorna på, fastän jag är kär i dem...

3 kommentarer:

  1. Hojj!! NU har jag å hitta hiid!! Kom ti tänk på miin skoa som jag springe me å kom fram till att ja no har hadd döm i 3 år nu ungefär ;) kanske ja å sko måst böri ha ny.. hmm :)
    //maria

    SvaraRadera
  2. Motionslag? hmpf* vi ji jo proffsiga kontorsråttor ;) E komber nåo ti ga hårt me tejde fina dojjona

    SvaraRadera
  3. Maria: Roligt om du ska köpa skor! Men det e ju svårt att veta vad man ska ha också!

    Anonym (eller inte så anonym :)- Jag måste värja mig och säga att det är ett motionslag, för att sedan kunna motivera den taskiga tiden som jag får på min sträcka!

    SvaraRadera