onsdag 13 oktober 2010

Överraskad av vintern

Jag hade inte riktigt insett förrän nu att det faktiskt inte går att rullskida utomhus så många veckor till. I somras hade jag ju stora planer på att rullskida långa sträckor i höst, men det längsta jag har skidat hittills är 16 km. Snart blir det säsong för Botniahallen, där jag skall skida runt, runt, runt löpbanan. Det värsta är att det alltid är så mycket folk där, så man får vara rädd att man skall skida över någon liten knatte. Och för att inte tala om alla skidproffs som man kommer att trilla i vägen för!

Uppdatering lite senare:
Jag blev tvungen att kolla upp hur mycket jag har rullskidat sedan jag startade säsongen i slutet av april. 231 km har det blivit. Inte så mycket som jag hoppats, men alla kilometrar är hemåt i träningen inför Vasaloppet! Jag måste se till att det blir mera snöträning sedan bara. I år har jag sprungit 554,5 km, varav största delen förstås har blivit under sommaren. Totalt har jag tränat 198 timmar i år, vilket är småpotatis för vissa. Mitt mål med denna statistik är inte att folk skall säga "Oj, vad duktig du är". Jag tycker bara det är intressant att följa upp träningen. Man håller bra koll på jogg.se (vink, vink).

3 kommentarer:

  1. Juuri niin se on ....t.Arja

    SvaraRadera
  2. mutta ! nu e vi duktiga ! :)

    SvaraRadera
  3. Bara snön kommer snart så att vi får börja skida på riktigt!

    SvaraRadera