torsdag 18 augusti 2011

Endorfiner

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan träningen, för den ger mig sådana endorfiner! Under gårdagens springtur kändes allting så rätt i kroppen, fastän jag plågade mig själv med intervaller, som jag egentligen hatar. Och idag var jag så stark och glad då jag styrketränade. Tänk om jag kunde hantera allting i livet med samma attityd.

Sportis gym verkar förresten vara ett riktigt bra ställe. Maskinerna är ganska nya och i bra skick, men det är förstås lite knepigt att det står "lbs" istället för "kg" på vikterna. Och följande saknar jag: en roddmaskin och en magbänk.

2 kommentarer:

  1. Men egentligen är det rätt enkelt att göra konverteringen i huvudet:

    Dividera med 2:

    110 lbs = 55 kg

    Men ta sedan bort ungefär 10 %:

    55 kg --> ~50 kg

    Så 200 lbs skulle i så fall bli 100 kg - 10 kg = 90 kg.

    Då får du ju träna huvudet på samma gång som musklerna, kan det bli bättre? :)

    SvaraRadera
  2. Nä, inte är väl det så svårt att räkna. Men människan (eller jag) är lat av naturen :)

    SvaraRadera