söndag 28 augusti 2011

Back to basics

Den senaste tiden har jag inte känt mig så på topp, och då har även träningsmotivationen minskat lite. Jag tror det är dags att ta ett steg tillbaka och försöka få tillbaka den träningsglädje som jag hade då jag just började motionera. Kilometertider och tävlingar i all ära, men sist och slutligen är det att för att må bra och ha roligt som jag tränar. Back to basics alltså! Mindre fokus på prestation och mera fokus på äventyrslustan.

Sagt och gjort, efter frukosten begav jag mig ut i det varma höstvädret. Jag lämnade med vilje gps:en hemma, för farten var inte det avgörande idag. Jag hoppade på rullskidorna och stakade mot Larsmo som vanligt. P.g.a. en taskig dagsform var pulsen hög, men jag försökte ändå njuta av att vara ute i det vackra vädret.


Sedan for jag hem och bytte om till springskor och åt lite frukt. Jag sprang en runda på spånbanan och försökte hålla upp farten, men det var slitigt och svettigt. Jag hade inte sprungit på en vecka, så det positiva var att jag inte fick några känningar i knät. Däremot känner jag nog i höften att den är stel och inte alls i skick.

Så kan man också spendera en söndag!

4 kommentarer:

  1. Min Duktiga Fru =)

    Kram patrik =)

    SvaraRadera
  2. Ja-a, jag å sko kanstji böv lömn hejm allt å bara far ut å motioner för att e ji så kul. Glöm allt km tid å måsten, bara njut...

    SvaraRadera
  3. Cyklade till jobbet utan min hightech Garmin Edge 800 GPS-cykeldator-navigator-delux idag. För kanske första gången på snart ett år. Det kallar jag Back to basics! ;)

    SvaraRadera
  4. Patrik: Snart får du komma hem och vara duktig också :)
    Pernilla: Men pulsklockan har jag nog alltid på mig :)
    Matias: Är det inte en ganska befriande känsla att träna utan teknik ibland?

    SvaraRadera