torsdag 4 augusti 2011

Anmäld till Nykarlebyloppet och Botnialöpet

Nu har jag anmält mig till Nykarlebyloppet 13.8 (78 km) och Botnialöpet 17.9 (30 km). Jag skall kanske också vara med i Korsholmsrullaren 4.9 (30 km).

Jag funderade noga och länge innan jag anmälde mig till 30 km:s sträckan i Botnialöpet. Förra året hade jag ju en skräckupplevelse med illamående och kramper. Men jag vill ha revansch på sträckan! Så antagligen gåggar jag mig igenom loppet enligt metoden 9 minuter löpning och 1 minut gång.

Nykarlebyloppet lär också bli intressant, eftersom det verkar vara mest rutinerade cyklister med. Hoppas jag hittar en passlig motionärsklunga att hänga på. Rutten lär bli skojig att cykla, för den går via hemknutarna Vexala, Monäs och Kantlax. Men Monäsvägens ytbeläggning är ju inget att hurra för precis...

10 kommentarer:

  1. Tror nästan att jag tvingas hoppa över Nykarlebyloppet också... Tiden håller på att ta slut inför skolstarten. Dessutom vet jag inte riktigt när ryssrundan blir av ännu för vädret ser inte lovande ut!

    SvaraRadera
  2. Oj, glömde Botnialöpet... Har inte funderat riktigt klart då det gäller Botnialöpet ännu men lite osäker är jag allt. Jag är ju i så dålig form för tillfället! :O Sitter här och äter chips framför datorn... Man skulle ju liksom vilja känna att man har möjlighet att förbättra tiden från ifjol.

    SvaraRadera
  3. Aj då, synd om du inte kommer med i Nykarlebyloppet. Hade hoppats på lite moraliskt stöd. Tyvärr verkar ju vädret inte så bra för tillfället. Men man får ju hoppas att det vänder.

    Det är ännu en och en halv månad kvar till Botnialöpet, så du hinner nog träna ännu. ;)

    SvaraRadera
  4. Alldeles omöjligt är det ju inte att jag ställer upp men det ser inte alldeles lovande ut.

    Ja oj, är det så länge kvar? Jo några träningspass hinner man ju nog få in i så fall. Vem vet? Kanske man skulle vara lite galen i år igen...

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att du kan vara med i Nykabi.

    Tycker absolut du skall vara galen i år igen! Din gåggingteknik fungerade ypperligt ifjol. Jag tänker köra samma sak i år. Kanske vi kunde ta någon liten längre gåggingrunda tillsammans snart? Eller har du kanske fullt upp?

    SvaraRadera
  6. Jag funderar oxå på Botnialöpet, men bara 15 km eftersom jag inte vill ta ut mig för mycket till Lidingöloppet...Sus

    SvaraRadera
  7. Förstår att du vill spara på krutet till Lidingöloppet. Fastän jag jättegärna skulle springa 30 km med dig :) Men kul om du är med i Botnialöpets 16 km i alla fall!

    SvaraRadera
  8. Oj nu blir jag ju nog sugen! Måste fundera lite på't. :)

    SvaraRadera
  9. Ja och angående längre gåggingrunda så får mitt svar nästan vara att det beror helt på om/när ryssrundan blir av. Måste spara mig lite ifall 400+ km ska trampas...

    SvaraRadera
  10. :)
    Vi kan ju ta gåggingen nån gång efter ryssrundan också. Det är ju ganska länge till Botnialöpet ändå.

    SvaraRadera