fredag 5 augusti 2011

Intervaller i regn

Denna regniga dag har jag bokat löpardejt med min vän Åsa. Till min lycka / fasa är det ett intervallpass jag skall hänga med på, så det lär bli tufft. Åsa springer nämligen snabbt och långt. Förra året sprang hon Finlandia marathon på tiden 4:10. Det ni!

Någon timme i regn måste jag ju tåla, för idag är det ett gäng ultralöpare som tävlar i Kaustinen Ultrajuoksu. Man skall springa så långt man kan under 48 timmar på en 1 km lång bana. Imorgon och på söndag startar de som "bara" skall springa 24 och 6 timmar. Johanna, vars blogg jag brukar läsa, skall springa 48 timmar. Imponerande!

Uppdatering kl. 18.20:
Åsa var en riktig personal trainer och drog mig igenom intervallpasset, fastän jag flåsade, svettades och klagade om vartannat. Det var riktigt tungt, och väldigt effektivt. Tack för träningen, Åsa! Nu måste jag börja träna mera tempo, så att jag orkar bättre nästa gång vi springer tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar